søndag den 28. juli 2013

Fnuglet og glimtende

Lise og Junior bor i Nuuk, hvor der bekendt er grundlag for at gå med uld det meste af året. Derfor har Junior også fået en del strik fra min side af, for man må jo gerne være den bedst klædte dreng i Nuuk selvom man kun er 1 år.

Hvad har det med et sjal at gøre? Jo, Lise indrømmede, at hun var lidt misundelig på Junior, for hun har endnu ikke modtaget noget strik fra mig og det skal der rettes op på.

Så der blev slået op til en Orchid Thief af Ysolda fra bogen Brave New Knits i supersoft fra Holst garn i farven peacock. For at give sjalet lidt ekstra fornemmelse af luksus, måtte der perler til og her kom et hurtigt opslag i Lindses gruppe på Ravelry mig til hjælp, for jeg huskede, at hun på et tidspunkt i sin podcast nævnte en speciel tandtråd, der kan bruges til at sætte perler på strik.

IMG_2093 IMG_2097 IMG_2095
 
Sjalet vejer 85g af alt, hvilket er fordelt med 5g perler og 80g garn. Jeg har valgt at placere perler i stilken på bladene samt på alle sk2p / k3tog i det tredje diagram. Det giver fine glimt i hele sjalet uden at tynge det for meget.
 
Forhåbentlig bliver jeg færdig med Juniors ny cardigan inden Lises fødselsdag, så hun kan få sjalet i gave.

Ingen kommentarer: