søndag den 29. november 2009

Første søndag i advent

Første søndag i advent skal selvfølgelig ikke gå ubemærket forbi, så derfor er det blevet til en enkelt juleinstallation:

IMG_2689

(Dino har fået en julestjerne ved siden af sig på værelset, men det vil jeg ikke kalde pynt, nærmere et udslag af "hvorfor var det nu jeg købte to? Nåh, den kan vel stå her indtil videre.")

Det mest julede indslag er, at der er slået op til vanillekranse og jødekager og rørt en masse til havregrynskugler, der skal trilles om lidt. Fedtekagerne er klar, der skal bare skæres ud.

IMG_2693

Jo jo, der jules så småt.

Min Currer af Norah Gaughan er også blevet færdig. Jeg har strikket den i en størrelse mindre end anbefalet, fordi jeg sjældent knapper mine cardigans, derfor ser den for lille ud, når den er knappet. Garnet er cascade 220 indkøbt som et forsøg, men næste gang bliver det "bare" Peruvian Highland Wool, der føles som cascade:

IMG_2675

(hvis jeg en dag får taget mig sammen og står lige på et billede, kan det være, at mit tøj ikke ser skævt ud mere...)

Ingen kommentarer: