lørdag den 6. februar 2010

FO dump

Her kommer så det lovede indlæg med billeder af de projekter, der (endelig) er blevet færdige.

Min Buttercup har længe ventet på at få ærmer, men på det tidspunkt var jeg så træt af at se på den, at det aldrig blev til noget. Men nu skulle det være og ærmer fik den. Farven og formen er et hit, så nu kan sommeren bare komme an (og gerne meget snart!)

IMG_2848

Opskrift: Buttercup (Ravelry link)
Garn: lidt over 3 nøgler SoftSilk fra BC Garn i farven ss16
Pind: 3,5 mm
Modifikationer: Længere ærmer, større ærmer, længere krop, flere gentagelser i afslutningen på toppen, feather and fan mønster på ærmerne.

IMG_2830

Den vinterkolde hals og hage trængte til lidt varme, så som alternativ til min Springtime Bandit fik jeg strikket en halsedisse ting i alpakka og den er afgjort et hit; dejligt blød og lun.

Opskrift: Spiral Cowl (Ravelry link)
Garn: næsten to nøgler Alpaka Fashion fra Schachenmayr nomotta i farven petroleum
Pind: 3,5 mm
Modifikationer: Mønsterstykket og den afsluttende picot kant er længere end i opskriften.

Og til sidst et forholdsvis hurtigt strik. Jeg startede kort før jul og var færdig i begyndelsen af januar og har elsket den lige siden.

IMG_2803

Opskrift: Paper Dolls (Ravelry link)
Garn: Mini vital fra Hjertegarn i farverne mint (7,5 nøgler) og petroleum (1,8 nøgler)
Pind: 3,5 mm
Modifikationer: Længere ærmer, lavede kun 5 gange increase/decrease efterfulgt af en enkelt omgang hvor jeg fik strikket sammen 8 gange.

Midt første februar projekt ligger og tørrer, så mere om det på et senere tidspunkt.

Ingen kommentarer: