lørdag den 16. juni 2012

Længe ventede Lavendula

Jeg begyndte at strikke Lavendula nr. 3 sidste år. Ja, nu siger jeg nummer tre, hvis du undrer dig over ikke at have set Lavendula her på kanalen før, så skyldes det at jeg først strikkede den alt alt for stor og så alt for stor. Nu er den blevet til en mere tætsiddende model end opskriften foreskriver, men jeg foretrækker Lavendula på denne måde. Den burde måske have smallere arme, men jeg kan nu godt lide effekten.

IMAG0573
Uvasket Lavendula

Jeg har ikke prøvet at vaske den endnu, så jeg ved ikke om den bliver mere afslappet i vask. Jeg har strammet halsen lidt op ved først at strikke 2 sammen ele vejen rundt som foreskrevet og derefter strikke 1 fulgt af 2 strikket sammen hele vejen rundt. Det giver en fastere hals, hvilket jeg har set flere  efterlyse.

Jeg ved ikke helt, hvad det næste projekt bliver. Måske et sjal? Eller måske skulle jeg gå i gang med Castle Pullover til Lindses KAL.

2 kommentarer:

Liselotte sagde ...

Den er blevet rigtig flot, Fie :-)

Den klæder dig virkelig smukt.

Fie sagde ...

Tak, Liselotte :)