lørdag den 18. september 2010

På væggen

Inspireret af Madame (via Anne) vil jeg da gerne vise frem, hvad jeg har på væggene i stuen - 4 malerier af den samme kunstner, Steen Løgstrup, der huserer i Troense og som er det rareste og mest underholdende, man kunne tænke sig. Hans atelier er altid et besøg værd.

IMAG0101

IMAG0104

IMAG0103

IMAG0102

Udover disse malerier ejer jeg også to mindre malerier fra hans fugleserie, som hænger på mit kontor. Som man kan se, er både han og jeg glade for farver.

Som et kuriosum hænger dette i min gang:

IMAG0100

Min farmor lavede det i sin tid og da hun gik bort, var det en af de ting, som jeg fik med fra hendes hjem. Det er en tidlig teenage mig, der er øverst til højre.

3 kommentarer:

Madame sagde ...

Det var spændende at se, hvad du har på væggene, Fie - tak fordi du tog udfordringen op! Jeg synes Steen Løgstrups billeder er dejlige.

Anonym sagde ...

Fie..hvor jeg dog godt kan lide de malerier...masser af farver :-)
Skønt stamtræ :-)

Fie sagde ...

Tak begge, jeg er også vild med de stærke farver og så er det jo altid rart, at have en historie tilknyttet fordi jeg rent faktisk har mødt kunstneren ved flere lejligheder.

Anne - hvis I skulle mangle noget kunst til biblioteket, er han altid villig. Han har udstillet på min arbejdsplads og efterfølgende på Skat overfor.