onsdag den 4. januar 2012

Der er ting, jeg hellere vil

Som f.eks. ikke at sove ved siden af et vindue, der på grund af stormen en gang imellem knirker. Det er nok for meget sagt at påstå at jeg sov ved siden af vinduet, sandheden er nok nærmere, at jeg indtil flere gange blundede ved siden af vinduet.

Mens jeg blundede kom tanken "nu kan du kun sove i x timer" flere gange op i mig, for jeg var af den overbevisning, at i dag var den 5. januar og jeg skulle på arbejde, så kl. 6 stod jeg op og gik i bad. Men det er, som du nok har konstateret, kun den 4. i dag. Jeg overvejede et par gange om jeg skulle tage af sted alligevel, men regnen og blæsten har overbevist mig om, at det er noget rarere at blive hjemme og hygge under dynen med strik og fjernsyn.

Jeg kan stadig høre vinden ruske i alting udenfor i mørket, mon ikke det holder op på et tidspunkt?

2 kommentarer:

Diktesoph sagde ...

Det lyder hyggeligt :) Jeg kan godt lide at stå tidligt op om vinteren og bare nyde mørket med stearinlys, radio, kaffe og strik. Ren råhygge :)
Men lidt surt at glemme at sove længe på sin sidste feriedag :)

Fie sagde ...

Jeg er overlevet - jeg tog en veltilpas lur for ikke så længe siden :)

Nu er jeg gået i gang med et lidt umuligt projekt med sortering af garn (en del ryger ud, andet bliver måske solgt) hmm, det kommer nok til at tage hele eftermiddagen/aftenen, men det er meget hyggeligt.